Hlavní stránkaTelefonFAQ - nejčastější dotazy

FAQ - nejčastější dotazy - Telefon

1) Co je VoIP telefon?


IP telefon neboli telefonování přes internet je metoda umožňující přenášet hlas za určitých podmínek i faxová volání po počítačové síti. Hovor uskutečněný pomocí IP telefonu je shodný s telefonováním v jiných telefonních sítích. Není třeba se učit nic nového jen použít správné zařízení.

2) Proč je VoIP lepší než běžná linka?


Nemusíte platit žádné paušální poplatky, voláte levněji nebo úplně zadarmo. Potřebujete pouze připojení k internetu a IP telefon nebo bránu. Nechcete-li investovat můžete volat a přijímat hovory s využitím počítače přes sluchátka a mikrofon a softwarového telefonu nebo používat USB telefon (u těchto variant je pro volání i příjem hovorů nutné mít zapnutý počítač).

3) Pro koho je VoIP telefon vhodný?


Pro všechny - ušetřit mohou všichni, ale nejvíce ti, kdo mají připojení k internetu, ke kterému neplatí žádné další poplatky (za vlastnictví pevné linky apod.).

4) Zrušil(-a) jsem pevnou linku, můžu teď používat volání přes VoIP?


Ano, můžete. Potřebujete pouze připojení k internetu. U nás si vyberete nové telefonní číslo a pořídíte vše potřebné, abyste mohl/-a ihned začít volat za skvělé ceny.

5) Dovolají se mi lidé z mobilu nebo s běžnou telefonní linkou, kolik zaplatí?


Samozřejmě. Služba je určena pro příchozí i odchozí hovory. Vaše číslo je dostupné ze všech telefonních sítí. Pro volajícího je zpoplatněno jako volání na pevnou linku.

6) Kdy volám zcela zdarma?


Na nouzové a bezplatné linky a pokud volaný používá stejného operátora. Zdarma je v podstatě také volání do partnerských sítí, jejichž seznam najdete v sekci Telefon. Za tato volání účtujeme poplatek v řádu jednotek haléřů.

7) Mohu používat VoIP bez toho, abych měl koncové zařízení?


Ano. Telefonovat lze i při zapnutém počítači pomocí sluchátka a mikrofonu nebo USB telefonu s použitím tzv. softwarového telefonu

8) Mám obavy, že IP telefon / IP bránu nebudu umět používat. | Jaký je rozdíl mezi používáním IP telefonu a brány?


IP telefon funguje jako Vaše koncové zařízení. Připojí se přímo k internetu ethernetovým kabelem (koncovka RJ-45), má vzhled běžného telefonu a většinou veškeré vlastnosti, které od něj očekáváte jako regulace hlasitosti, telefonní seznam, hlasité volání atp. Zde si jej můžete prohlédnout (odkaz na obrázek). Kdybyste nevěděli, že máte IP telefon, na první pohled nepoznáte rozdíl od běžného tel. přístroje. IP brána - umožní telefonovat s přístrojem, který teď vlastníte či který si chcete pořídit. Stačí ji propojit s ethernetovým kabelem (přívod internetu, koncovka RJ-45) a běžným telefonním přístrojem (koncovka RJ-11). Takže také žádné velké změny.

9) Nastavení / zprovoznění zařízení, aneb možná bude prvotní instalace nad mé síly.


Naši technici vám rádi zařízení zprovozní.

10) Dostanu daňový doklad?


Samozřejmostí je doklad vaší platby.

11) Jaké připojení k internetu je dostačující?


Dostačující pro fungování je stabilních 64/64 kbps při volbě více ztrátového kodeku (větší komprese přenášených dat - hlasu). Pro dosažení optimálních parametrů hovoru doporučujeme alespoň 128/128 kbps. Nedoporučujeme připojení dial-up a ISDN. Důležitým parametrem je i doba odezvy - ideální do 50ms. Ztráta paketů (Packet Loss) do 1%. Měření jsou pouze orientační.

12) Některé z pojmů používaných v IP telefonii


    FXO - označení portu pro připojení ústředny
    FXS - označení portu pro připojení telefonu
    LAN - lokální počítačová síť
    WAN - rozlehlá počítačová síť
    PSTN - veřejná telefonní síť
    RJ11 - standardní čtyřdrátový telefonní konektor používaný v analogových telekomunikacích.
    RJ45 - Vypadá podobně jako RJ-11, ale je dvakrát tak široký (osm vodičů). Používá se ve strukturovaných kabelážích pro počítačové sítě, ISDN a telefony
    WiFi - Bezdrátová technologie v bezlicenčním pásmu 2,4 GHz.
    NAT - Network Address Translation. Překlad IP adresy používané v jedné síti na jinou IP adresu, která platí v jiné síti.
    DHCP - Dynamic Host Configuration Protocol. Automatické přiřazování IP adres